ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 名古屋外国語大学
  3. 名古屋外国語大学論集
  4. 第5号

Digital Literacy through Presentations at the University Level in Japan

https://doi.org/10.15073/00001315
https://doi.org/10.15073/00001315
a50e080e-c75f-46dc-b13f-167a024d8610
名前 / ファイル ライセンス アクション
B-NUFS05_17.pdf 本文 (356.0 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-09-17
タイトル
タイトル Digital Literacy through Presentations at the University Level in Japan
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 presentations
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 digital literacy in Japan
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15073/00001315
ID登録タイプ JaLC
著者 マルソ, エティエン

× マルソ, エティエン

WEKO 698

en MARCEAU, Etienne

ja マルソ, エティエン
ISNI

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper will explain how using student presentations can improve not only language learning but also digital literacy in an English communication course at the university level in Japan. Technology in the classroom can enhance traditional learning by providing access to authentic information since opportunities are scarce in foreign language contexts (Sugino, 2010). In addition, although every student has access to the Internet, few use it to learn information in English, and many lack digital literacy skills (Cote & Milliner, 2016, p. 130). This can be problematic considering the unavoidable automation of the workplace (and life in general) in the near future. The solution lays in course structure, engaging the students beyond the classroom (Benson, 2011), and requiring that students experiment with technology as part of their studies. Results of the questionnaire show that students use the Internet every day for their assignments, and that most perceive the presentations mentioned here as beneficial for both language and digital literacy skills.
書誌情報 名古屋外国語大学論集
en : Bulletin of Nagoya University of Foreign Studies

号 5, p. 307-320, 発行日 2019-07
出版者
出版者 名古屋外国語大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24334332
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:17:16.482055
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3