WEKO3
アイテム
TBLにおける座席位置と学習成果との関係
https://doi.org/10.15073/00001494
https://doi.org/10.15073/000014940d12dffe-f84f-4e70-9753-12b2a860a215
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 研究ノート / Research Notes(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-01 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | TBLにおける座席位置と学習成果との関係 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Seat Arrangement and Effects of Team-based Learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | TBL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習意欲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 座席位置 | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | article | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15073/00001494 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
内田, 君子
× 内田, 君子× 奥田, 隆史 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This practical study examined team-based learning (TBL) with a group of four members selected according to positive scores in GAMI. TBL experimental classes were used to examine the relation between seat arrangement and the effects of TBL. The results indicate that the effects on the team differ according to seat arrangement (i.e., LHHL versus LLHH; L: members with low positive scores in GAMI; H: members with high positive scores in GAMI). In addition, test scores, satisfaction level, and turn-taking of utterances were found to be low for LHHL, while test scores for LLHH were high under the TBL condition. The results suggest that seat arrangement is important for the successful functioning of the proposed four-member TBL. |
|||||
書誌情報 |
名古屋学芸大学研究紀要.教養・学際編 en : The journal of liberal arts, Nagoya University of Arts and Sciences 号 17, p. 29-38, 発行日 2021-03-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋学芸大学 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13498452 |